Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010

«Θεωρία της Μουσικής, σολφέζ, καλλιέργεια ακουστικών ικανοτήτων»

ISMN set: 979-0-9016052-0-6 
της Χρύσας Κίτσιου

Για περισσότερες πληροφορίες-αποσπάσματα πατήστε:
http://www.theoriamousikis.gr/














  
   Το βιβλίο αυτό δημιουργήθηκε με σκοπό να συμβάλλει στην προσπάθεια της ελληνικής μουσικής εκπαίδευσης να εκσυγχρονιστεί, προσφέροντας στον εκπαιδευτικό υλικό - ιδέες προκειμένου να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών του και να δημιουργήσει μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στη διάρκεια του μαθήματος.

    Η ύπαρξη CD στο βιβλίο του μαθητή με ηχογραφημένα τα σολφέζ με συνοδεία στο πιάνο, διευκολύνει την ενασχόληση του μαθητή στο σπίτι και συμβάλλει στην ανάπτυξη της μουσικότητάς του συνδέοντας τη Θεωρία της Μουσικής με τη Μουσική ως Τέχνη.

   Το βιβλίο αυτό είναι κατάλληλο για μαθητές ηλικίας από 9 ετών και πάνω. Περιλαμβάνει κεφάλαια όπως π.χ. αναστροφές συγχορδιών, πτώσεις, συγχορδίες με 7η, μετατροπίες, κάνοντας έτσι μια καλή εισαγωγή στην Αρμονία
   Επίσης, οι ασκήσεις καλλιέργειας μουσικών ακουστικών ικανοτήτων αποτελούν μια πολύ καλή προετοιμασία για την εξέταση στο αντίστοιχο ειδικό μάθημα των Πανελληνίων εξετάσεων.

   

Κάθε τεύχος συνοδεύεται από το αντίστοιχο "Βιβλίο του καθηγητή" που περιέχει:
1. τα σολφέζ εναρμονισμένα και γραμμένα για πιάνο, όπου αναγράφονται και οι συγχορδίες ώστε να διευκολύνονται οι καθηγητής που θα συνοδέψουν τα σολφέζ σε άλλο πολυφωνικό όργανο ή οι καθηγητές που προτιμούν μια πιο απλή ή διαφορετική συνοδεία.
2. CD  με τη συνοδεία των σολφέζ και τα παραδείγματα γνωστών μελωδιών που περιέχονται στο βιβλίο του μαθητή.



Το βιβλίο διατίθεται:
- από τη συγγραφέα στα 23€ /τεύχος
  (16€ το βιβλίο του μαθητή και 7€ το βιβλίο του καθηγητή)

- από μουσικούς οίκους στα 25.30 /τεύχος
  (17.80€ το βιβλίο του μαθητή και 7.50€ το βιβλίο του καθηγητή)


* για παραγγελίες (εντός Ελλάδας) άνω των 50,  τα έξοδα αποστολής είναι δωρεάν.

     Στόχος της ολοκληρωμένης και πολύπλευρης διδασκαλίας είναι όχι απλώς η θεωρητική προσέγγιση κάθε μουσικού φαινομένου, αλλά κυρίως η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών α)να το αναπαράγουν (τραγουδώντας ή παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο) και β)να το αναγνωρίζουν (όταν το ακούν).

Τα βήματα που ακολουθούνται προκειμένου να επιτευχθεί αυτό είναι:
  • παρουσίαση ενός μουσικού φαινομένου (θεωρητική προσέγγιση)
  • τρόπος που ακούγεται (χρήση ασκήσεων και αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων γνωστών μελωδιών κλασικής και παραδοσιακής μουσικής διαφόρων χωρών)
  • τρόπος που τραγουδιέται (χρήση ρυθμικών και μελωδικών σολφέζ)
  • ακουστική αναγνώρισή του (χρήση ασκήσεων καλλιέργειας ακοής και dictée)

    Περιέχονται:
  • ασκήσεις καλλιέργειας της ακοής
  • ασκήσεις αναγνώρισης παρόμοιων ρυθμικών και μελωδικών μοτίβων
  • ασκήσεις διάσπασης προσοχής
  • ασκήσεις σε κινητό Ντο
  • ασκήσεις και σολφέζ που τραγουδιούνται σε τρανσπόρτο
  • σολφέζ γραμμένα τα ίδια σε Μείζονες και Ελάσσονες κλίμακες
  • παραδείγματα γνωστών μελωδιών της κλασικής και παραδοσιακής μουσικής διαφόρων χωρών
  • δίφωνες και τρίφωνες ασκήσεις καλλιέργειας της ακοής

και με αυτόν τον τρόπο καλλιεργούνται η αντίληψη των διαστημάτων, η ονοματολογία, η αντίληψη του Μείζονα και Ελάσσονα τρόπου, η ικανότητα για τρανσπόρτο (μεταφορά), η αίσθηση τονικού κέντρου, η ρυθμική ακρίβεια, η μνήμη κτλ. 

   Επιπλέον ο καθηγητής εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο αφού οι ασκήσεις είναι ήδη γραμμένες και δε χρειάζεται να χάνει χρόνο για να τις δημιουργήσει. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται και η σύγχυση των παιδιών εξαιτίας της λανθασμένης μεταφοράς των ασκήσεων από τον πίνακα στο τετράδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: